همه چیز در مـورد تور استانبول نوروز 99

همه چیز در مـورد تور استانبول نوروز 99

همه چیز در مـورد تور استانبول نوروز 99


هنوز وقـت زیادی تا نوروز باقی مانده ولی تب و تاب سفرها را از این حالا می توان مشاهده کرد. اشـخاصی که قصد مسافرت خارجی دارند از حالا به دنبال پیدا کردن مقاصد مورد نظـر شان می باشند و همیشه یکـی از برتریـن مورد ها، کشورهای همسایه می باشند . چنان چه مقصدی تمایل داریـد که سلیقه همه اعضای خانواده را پوشش دهد، تور استانبول نوروز 99 می تواند یک گزینش عالی باشد. 
با دقت به نزدیکـی مسافت، سالانه مسافران بیشتری از ایران به سمت این شهر می روال و هر یک روشی برای سفر خود دارند: اتوبوس های vip، قطار، خودروی فردی و اما خطوط هوایی. چنان چه برای اولیـن بار به این شهر سفر می نمایید یا چنان چه می خواهید سفری راحت و بدون دغدغه داشته باشید، خوب است از خدمات دستگاهها گردشگری استفاده نمایید . در این حالت، همه هماهنگی به دست کسانی خواهد بود که تجربه ای زیاد در این کار دارند و شما تنها باید اسناد ضـروری را در اختیارشان بگذارید. آژانس های مسافرتی پکیج های گوناگون ی را در اختیارتان می گذارند که می توانید از میـان آن ها یک مورد را گزینش نمایید . در این پکیج ها فهرستی از هتل ها را مشاهده خواهید کرد. اغلب این فهرست حاوی هتل های 3 تا 5 ستاره می شود . گزینش نوع هتل بستگی به سلیقه و بودجه تان خواهد داشت. چنان چه از مکان های لوکس لذت می برید، خوب است 5 ستاره ها را گزینش نمایید و چنان چه تجمل چندان برای تان با ارزش نیست و ترجیح می دهید بیشتر بودجه را صرف گشت و گذار نمایید ، هتل هایی با هزینه های بهـتر نیز در لیست وجود دارند. در وهله بعدی باید پروازتان را گزینش نمایید . بسته به مقصد مورد نظـر ، یک یا چند ایرلاین خارجی و داخلی به شما توصیه داده می شود . طبیعتا هزینه سفر با ایرلاین های ایرانی کمتر خواهد بود. طول مدت پرواز حدودا سه ساعت و سی دقیقه خواهد بود. خوشبختانه برای سفر به استانبول نیازی به اخذ ویزا نمی بـاشد و دارا بودن یک پاسپورت معتبر کفایت می کند . در سفرهای گروهی خدمات دیگری هـم به شما عرضه می گـردد که از جمله آن ها می توان به لیدر فارسی زبان، ترانسفر فرودگاهی و بیمه سفر اشاره کرد.

معرفی تور استانبول نوروز 99


همـان طور که گفتیم استانبول شهر ویژه ای است. این شهر را پایتخت گردشگری ترکیه می دانند و سالانه گردشگران بیشـتر از همه دنیا به آن سفر می کنند. قسطنطنیه یا کنستانتین قدیم که تاکنـون هم شکوه تاریخی آن به چشم می خورد یکـی از قطب های گردشگری و سرگرمی در آسیا است. اما این شهر دو قاره ای است. نیمی از آن در آسیا و نیم دیگر در اروپا قرار دارد. بیشتر شهروندان برای رفتن از این یک قسمـت به قسمـت دیگر با کشتی از روی تنگه بسفر گذر می کنند که این خود یکـی از جاذبه های شهر حساب می شود . شب ها کشتی های تفریحی از روی کانالی که دریای مشکی و دریای مرمره را به هم متصل می کند گذر می کنند و مسافران خواهندتوانـست نورپردازی زیبای شهر را مشـاهـده کنند. 
یکـی از تفریحات ما ایرانی ها در سفر، خرید کردن است. استانبول به خوبی این حس را ارضا خواهد کرد. مراکز خرید زیاد این شهر که بعضا هزینه های مناسبی هـم دارند، محصولات خیلی متنوعی را عرضه می کنند که از جمله آن ها می توان به پوشاک، شکلات و اما قهوه اشاره کرد. چنان چه حال و هوای سنتی را می پسندید، بازار سنتی یا گرند بازار را از دست ندهید. جایی که انگار تاکنـون رد پای امپراتوری عثمانی و رونق تجارت آن عصری را در خود دارد و پر از عطر ادویه های گران هزینه است. 
همه تا میزانی با بناهای تاریخی این شهر آشنا هستیم. مسجد ایا صوفیه که نماد شهر حساب می شود ، در سـال 537 به وسیـله امپراتور بیزانس تهیـه شـده است و در ابتدا به عنوان یک کلیسا از آن استفاده می شد. قطعا گنبدهای این بنا را در عکس های شهر مشاهده نمـوده اید. مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی هـم یکـی دیگر از زیبایی های استانبول است که کاشی های آبی رنگ آن هوش از سرتان می برند. 
کاخ توپکاپی هـم یکـی دیگر از جاذبه های گردشگری استانبول است و که یکـی از شاهکارهای معماری دنیا هـم محسوب می شود . این کاخ در قرن ۱۵ تهیـه شـده و به دریای مرمره و تنگه بسفر مشرف است. محدود کاخ خیلی بزرگ است و برای بازدید از آن باید وقـت ضـروری را در نظـر بگیرید. کاخ دلمه باغچه هـم یکـی از مجلل ترین بناهای استانبول است. گفته می گـردد ۱۴ تن روکش طلا در تهیه این قصر به کار رفته است. سبک معماری این گروه هم سبک و سیاق شرقی و عثمانی دارد  هم حال و هوای اروپای کلاسیک در آن به چشم می خورد. در تور استانبول نوروز 99 غذاهای خیابانی را از دست ندهید. اقسام و اقسام کباب ها، نان های محلی، سبزیجات و اما از باقلوای مشهـور شهر هم که نمی توان گذشت!

منبع: معراج گشت آسمان

نویسنده مطلب: فرناز کیانی

فرناز کیانی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...